BLI EN DEL AV SUKSESSEN.
HTH er det ledende skandinaviske kjøkkenmerket med mer enn 100 butikker i Skandinavia og Tyskland. Som en ledende del av et av Europas største europeiske kjøkkenkonsern har vi store vekstambisjoner. Vi er alltid på utkikk etter driftige franchisepartnere med ambisjoner og evner til å drive en HTH-butikk.
Franchise
Vår ambisjon
HTH så dagens lys i Vestjylland i Danmark i 1966. Siden den gang har HTH utviklet seg til å bli en av Nord-Europas største kjøkkenprodusenter. I dag har vi mer enn 100 butikker i Skandinavia, men ambisjonene stopper ikke der, målet er å utvikle HTHs merkevare og virksomhet videre. Derfor ser vi etter ambisiøse partnere som ønsker å bli med oss på denne reisen.
Franchise
Vårt tilbud til deg
Som ny franchisepartner i HTH får du en unik mulighet til å bli en del av kjøkkenbransjens sterkeste merkevare, som tilbyr et attraktivt forretningskonsept med stort inntjeningspotensial.
Franchise
Vil du vite mer om denne unike muligheten?
kontakt Markedssjef Freddy Kloster NielsenMerket
Merket
Kjøkkenkjærlighet som varer
HTH er et kjøkkenselskap som elsker skandinavisk design og streber etter å lage gode kvalitetsprodukter for et bredt publikum. Vi elsker kjøkken og er fullstendig dedikerte til å gi våre kunder den beste servicen og rådgivingen i bransjen, slik at de kan oppfylle sine inderligste kjøkkendrømmer. Dette kaller vi «Kjøkkenkjærlighet som varer».
HTH ble opprettet i 1966 i Ølgod, Danmark av to brødre som var dyktige håndverkere og mente at de kunne bygge bedre kjøkken for samme pris som det brødrene var ansatt for å lage i jobbene sine på den tiden. «Det må være mulig å gjøre det bedre» var deres mantra, og dette har gjort HTH til en av Nord-Europas største kjøkkenprodusenter.
Merket
Skandinavisk kjøkkendesign
HTH bygger på de beste skandinaviske håndverkstradisjoner og kjennetegnes av vakkert design og høy produktkvalitet. For HTH er kjøkken som en vakker kjærlighetshistorie. Vår filosofi er at det er skjønnhet i enkelhet og at smarte funksjonelle løsninger må gå hånd i hånd med et vakkert uttrykk. Vi designer kjøkken som er inspirert av den spesielle skandinaviske ånden, av fargene og lyset og utført i naturens egne materialer.
MERKET
Bransjens beste kjøpeopplevelse
Det er vår ambisjon at et HTH-kjøkken skal være mer enn et kjøkken for våre kunder. Det må være en følelse av «hjem», hvor du kan føle din personlighet. Derfor er våre kjøkkeneksperter opplært til å gi hver enkelt kunde personlige råd med ambisjon om å matche kundens kjøkkendrømmer i hver detalj.
Våre råd og tjenester omfatter bl.a. prosjektering og innredning av kjøkken, levering av alle varer til kjøkkenløsningen, utarbeidelse og gjennomgang av tilbud, mulighet for kjøkkenmontering, totalentreprise på hele ditt kjøkkenprosjekt med mer.
MERKET
Kjøkken, bad og garderobe. Samlet ett sted
HTH leverer ikke bare kjøkken, men også løsninger for bad, garderober og vaskerom. Vi tilbyr dermed våre kunder muligheten til å skape et sammenhengende designuttrykk på tvers av hele boligen og «ett kontaktpunkt.
Begge deler har høy verdi og interesse for nybygg og totalrenovering av hus og leiligheter. Muligheten for å få løsninger for andre rom enn kjøkken er også en ekstra inngang for kundene og i mange markeder et tilbud kundene ikke finner hos andre leverandører.
MERKET
Inspirerende butikker
Alle HTH-butikker har en beliggenhet som er optimalisert i forhold til markedet og lokale forhold for å sikre trafikk av relevante kunder og bygge riktig merkevareimage.
Våre spesialister jobber forsettlig med butikkenes layout og innredning slik at de er inspirerende, formidler «HTH-merkevareopplevelsen», og sørger for at kundene kommer seg enkelt rundt i hele butikken og føler seg komfortable når de skal samhandle med ansatte om deres kjøkkenløsning.
Franchisekonseptet
Kompetent sparring i alle aspekter av virksomheten din
HTH Køkkener har jobbet med franchising som hovedforretningsmodell i mer enn 47 år og har blitt hedret for de eksepsjonelle oppnådde resultatene. Som franchisetaker i HTH blir du en del av en sterk og kompetent organisasjon som i tillegg til lang erfaring gir deg flere attraktive fordeler innen drift og utvikling.
Konseptet
Bransjens beste utdanning
For HTH har det alltid vært en topp prioritet at våre franchisepartnere og deres ansatte får best mulig opplæring i kjøkkenbransjen, slik at de kan opptre som kjøkkeneksperter overfor våre kunder.
Alle nye salgskonsulenter får derfor grundig opplæring i å jobbe etter HTH-metoden, som sikrer at kundene får både best mulig løsning og kjøpsopplevelse. Det er en del av HTHs ønske om å ha de mest fornøyde kjøkkenkundene. Selve opplæringen foregår både på HTH Academy og via Podcast gjennom HTHs E-læringsplattform «School of Excellence», som er bransjens mest avanserte.
Konseptet
Stort B2B salg
For mange av våre franchisepartnere utgjør et stort kontinuerlig salg til B2B-kunder et solid bidrag til virksomheten. HTH bygger på et godt sortiment og et godt utviklet logistikk- og serviceoppsett, som bl.a. inkluderer design- og innredningstjenester, byggestyring og fleksibel levering til rett tid.
Dette betyr også at HTH er den ledende leverandøren av kjøkken-, baderoms- og garderobeløsninger i det skandinaviske prosjektmarkedet. Vår organisasjon har lang erfaring med å betjene et bredt spekter av B2B-kundetyper og vet hvordan man best kan imøtekomme ønsker og behov til ulike kundetyper.
Konseptet
Lave lagringskostnader
HTH Kjøkkener er først og fremst et ordreproduserende selskap. Hvert kjøkken produseres etter kundens spesifikasjoner og fraktes deretter fra fabrikk til kunde. Vi produserer også et mindre utvalg av de mest populære skapene og elementene, som står klare på vårt fabrikklager. Du trenger derfor ikke bekymre deg for høye lagringskostnader.
Konseptet
Sterk merkevarebygging og marketingsupport
HTH Køkkener er bevisste på verdien av en sterk merkevarebygging og markedsføringsinnsats. Vi investerer mye penger hvert år i å lage kampanjer og materialer av høy kvalitet som skaper et forførende og attraktivt bilde av HTHs produkter og løsninger.
Fra markedsføring i ulike offline og nettbaserte medier til kataloger og salgsmateriell og ikke minst butikken. Oppgavene løses både av HTHs egen markedsavdeling og av profesjonelle eksterne leverandører.
Konseptet
I forkant av digital utvikling
HTH er i forkant av utvikling og bruk av digitale verktøy. Våre tegneprogrammer er av høyeste kvalitet og gjør det mulig å gi våre kunder en svært naturtro opplevelse av hvordan deres nye kjøkken kan se ut.
Vi bruker også digitale kanaler og verktøy for å forbedre kundeopplevelsen uten å gjøre det på bekostning av personlig kontakt. Våre eiere Nobia satser massivt på digitalisering, og dette gir også store fordeler. Den digitale innsatsen omfatter også en betydelig og overbevisende digital tilstedeværelse og bruk av digitale kanaler i markedsføringen av HTH.
Hvorfor HTH?
Ambisiøst kjøkkenmerke med dokumentert suksess
Som medlem av HTH-familien får du muligheten til å jobbe med en sterk merkevare innen design og livsstil i et ambisiøst selskap i rivende utvikling og på vei til å styrke sin internasjonale tilstedeværelse ytterligere. Som franchisepartner kan du ta del i dette unike veksteventyret sammen med et vellykket merke med en usedvanlig vellykket og attraktiv franchisemodell.
Hvorfor HTH?
Unik forretningsmulighet
Som ny franchisetaker i HTH får du en unik mulighet til å investere i en forretningsmodell med dokumentert suksess og bli en del av den sterkeste merkevaren innen kjøkkenbransjen. Kjøkken er forbrukernes høyeste prioritet i hjemmet, og hvert år investeres det store summer i kjøkken både i detalj- og prosjektmarkedet.
Akkurat nå ser vi ikke på spesifikke byer, men vi ser fortsatt et ikke-utnyttet potensiale i Danmark, hvor vi i dialog med de rette kandidatene vil se på hvilke muligheter som kan oppstå.
Hvorfor HTH?
Et velprøvd og vellykket konsept
HTH har jobbet internasjonalt med franchise som forretningskonsept siden 1975. Du kan derfor nyte fordelene av mange års erfaring med å utvikle og videreutvikle et vellykket konsept, som setter deg i en posisjon til å raskt komme i gang med en flott virksomhet. HTH har mottatt flere priser innen detaljhandelsfranchising som en anerkjennelse for resultatene skapt for våre franchisepartnere og for HTH som selskap.
Hvorfor HTH?
Kompetent sparring
Akkurat som HTH ønsker å ha de mest fornøyde kjøkkenkjøperne, ønsker vi selvfølgelig å hjelpe og støtte våre franchisepartnere på best mulig vis. Med opplæring på alle nivåer og kvalifisert sparring rundt drift, salg og markedsføring. Hvis partnerne våre lykkes, gjør vi det også. Vi investerer derfor forsettlig i å bygge et profesjonelt oppsett som kan skape flere velfungerende franchisepartnere med solid inntjening og pågangsmot til å ekspandere videre med oss.
Hvorfor HTH?
En del av noe større (nobia)
HTH ble grunnlagt i Danmark og er en del av det børsnoterte svenske konsernet Nobia AB, som er et av Europas største kjøkkenkonserner. Nobia eier 16 ulike europeiske kjøkkenmerker. HTH er et av Nobias absolutt sterkeste merkevarer.
Nobia har strategisk utpekt HTH som deres viktigste internasjonale merkevare, og den merkevaren som vil gi ytterligere drivkraft til veksten.
Med Nobia har HTH en ekstremt ressurssterk eier i ryggen, som støtter mange ulike forretnings- og produksjonsområder og bidrar til at HTH kan fortsette å utvikle og styrke sin konkurransekraft.
Våre forventninger til deg
RIKTIG KANDIDAT HAR:
Erfaring
En sterk kandidat til rollen som franchisetaker hos HTH har erfaring innenfor bransjen, eller relaterte bransjer innen service eller varehandel. I tillegg har kandidaten en dyp forståelse for og engasjement for å drive egen butikk samt ønsket om å være merkevareambassadør for HTH og et forbilde for fremtidens kjøkkeneksperter.
Lidenskap
Et viktig element som en vellykket selvstendig næringsdrivende er besittelsen av en sterk lidenskap for alt du gjør. Det er derfor viktig at våre franchisetakere kan identifisere seg med HTHs verdisett og kultur og innlemme disse i sitt daglige arbeid.
Ressurser
Å bli franchisetaker hos HTH krever et solid økonomisk fundament. Som franchisetaker må man blant annet gjøre en investering i varelager, inventar og innredning av lokalet. Denne investeringen vil i gjennomsnitt utgjøre en sum på NOK 2 311 000 til NOK 3 082 000 pr. butikk.
VÅRE FORVENTNINGER
Fullblodsentreprenør og erfaren leder
Den ideelle franchisepartneren er gründer, har utrettelig energi og stor appetitt til å drive virksomheten sin og skape vekst. HTH har ambisiøse ekspansjonsøkonomiske ressurser.
Som leder er du erfaren og vet hvordan du bygger en organisasjon. Du er vant til å delegere ansvar og være i forkant av en god arbeidskultur som er drevet av lidenskap for å skape vakre interiørløsninger og fornøyde kunder. Vi kaller dette «Kjøkkenkjærlighet som varer».
VÅRE FORVENTNINGER
Lidenskap for design og interiør
Du kan ha erfaring fra kjøkkenbransjen, men dette er ikke et krav. På den annen side er det viktig at du har en stor lidenskap for design og interiør. Du er klar til å prøve noe nytt og har et godt øye for skandinavisk kjøkkendesign.
Du er en erfaren leder og investor som vet hvordan du bygger en organisasjon, og du er vant til å delegere ansvar og stå i spissen for en god arbeidskultur.
VÅRE FORVENTNINGER
Økonomiske forutsetninger
Å bli franchisetaker hos HTH krever et solid økonomisk fundament. Som franchisetaker må man blant annet gjøre en investering i varelager, inventar og innredning av lokalet. Denne investeringen vil utgjøre en gjennomsnittlig sum på NOK 2 311 000 til NOK 3 082 000 pr. butikk.
Vi forventer at du som kandidat har en sterk og plettfri kreditthistorie og kan vise til en positiv egenkapital.
Kontakt
Slik blir du vår nye franchisepartner
Er du klar til å bli vår neste franchisepartner? Vi er alltid interessert i å høre fra ambisiøse søkere som har bevist sitt forretningstalent og som brenner for interiør og detaljhandel i et internasjonalt orientert selskap.
Søknadsprosessen - trinn for trinn
Du fyller ut vårt søknadsskjema
Send din motiverte søknad og en CV med dine faglige høydepunkter via vårt søknadsskjema
Hvis du oppfyller alle våre krav, sender vi deg en taushetserklæring (NDA) for din signatur.
Vi møtes for 1. gang
Markedsutvikling vil introdusere deg til følgende:
Nobias suksesshistorie
Konseptet
Krav
Forretningsmodell
Forretningsplan, test og referanser
Presentasjon av din forretningsplan
Personlighetstest
Innhenting av referanser om deg
Hvis vi godkjenner din forretningsplan og budsjett, går du videre til testforløp (DISC, GIA og Management), og vi tar referanser hjem fra deg.
Vi inngår en avtale
Godkjennelse via Nobia. Fremsendelse og signering av kontrakt.
På grunnlag av din godkjente forretningsplan, budsjett og tester anbefaler vi deg for endelig godkjennelse hos HTHs toppledelse.
Onboarding
HTH-Onboarding og opplæringskurs. Igangsettelse av åpningsprosessen til butikken.
Du starter din HTH-onboarding og -opplæringsforløp. Vi starter prosessen for butikkåpning.
KONTAKT
Klar til å ta neste steg?
Vi er selvsagt klare til å hjelpe deg med den videre søknadsprosessen. Hvis du føler deg klar til å ta neste steg, vennligst fyll ut søknadsskjemaet nedenfor. Din henvendelse er uforpliktende og vil selvfølgelig bli behandlet konfidensielt. Har du spørsmål om HTH og prosessen rundt partnerskap, er du velkommen til å kontakte markedssjef på rikg@hth.dk